Tietosuoja ja saavutettavuus
Tällä sivulla kerrotaan tietosuojakäytännöistämme ja sivuston saavutettavuudesta.
Tietosuoja
Tampereen ylioppilaskunta (TREY) on sitoutunut suojaamaan jäsentensä yksityisyyttä kulloinkin voimassa olevan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen sekä muun soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. TREY sitoutuu tietosuojatoimissaan huolehtimaan käsittelemiensä henkilötietojen tietosuojasta ja tietoturvasta. TREY kertoo avoimesti henkilötietojen käsittelystä toiminnassaan. TREYn oikeus käsitellä jäsentensä henkilötietoja perustuu rekisterinpitäjän lakisääteiseen velvoitteeseen (Yliopistolaki 2009/558 § 46). Lisäksi TREY käsittelee henkilötietoja erilaisten palveluiden toteuttamiseksi, joiden käsittelyn oikeutus perustuu rekisteröidyn antamaan suostumukseen (Tietosuoja-asetus, artikla 6, kohta 1, alakohta a).
TREYn tietosuojaselosteissa on kerrottu tarkemmin, miten, missä ja millä perusteilla henkilötietoja käsitellään. Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisterinpitäjältä, mitä tietoja hänestä on kerätty. Rekisteröity voi myös halutessaan vaatia henkilötietojensa käsittelyn rajoittamista, oikaisua tai poistoa rekisterinpitäjältä. Tietosuojaan liittyvien lomakkeiden käsittelyaika on yksi kuukausi (1 kk) lomakkeen vastaanottamis- tai saapumispäivästä.
Saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua trey.fuksiopas.fi ja se on päivitetty 7.1.2025. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Digipalvelu täyttää parhaimman tietomme mukaan saavutettavuusvaatimukset. Ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio tulee arvioimaan palvelun saavutettavuuden lähivuosina.
Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen
Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi! Ota yhteyttä viestinta@trey.fi saavutettavuuskysymyksiin liittyen.
Valvontaviranomainen
Voit tehdä kantelun Traficomille verkkosivustosta tai mobiilisovelluksesta, joka ei noudata digipalvelulain saavutettavuusvaatimuksia. Kannattaa olla aina ensin yhteydessä verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisijaan. Asia ratkeaa usein näin nopeammin, koska kantelun käsittely kestää useita kuukausia. Voit myös pyytää Traficomia selvittämään asiaa, jos verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisija ei ole antanut sisältöä sinulle sopivassa muodossa, vaikka olet pyytänyt sitä, tai jos verkkosivuston tai mobiilisovelluksen julkaisija ei ole vastannut saavutettavuuspalautteeseesi kahden viikon aikana. Lisätietoja saavutettavuuskantelun tekemisestä löytyy saavutettavuusvaatimukset-sivustolta.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000